måndag 17 oktober 2011

Händelserik helg

Tekning i 2a perioden
 Det hela började egentligen i torsdags då det anordnades en konsert i SUBen (Student Union Building) som kallades Shake and Bake. Varför den kallades så vet jag inte men det kan ha att göra med den blandningen av olika musikstilar som spelades där. Fyra stycken olika band men framför allt ett som jag fastnade vid som kallar sig TWRP (Tupperware Remix Party) som spelade en blandning av hårdrock och electro. Jag såg dessa gossar även under lördagen under en längre spelning på en mindre plats downtown kallad The Capital. Mest uppskattade låten från min sida var, såklart, The Final Countdown.

Jag har även gjort något för första gången i mitt liv. Kollat på ishockey live och vart passar det bättra att göra än i Kanada?
Jag såg dock bara två av tre perioder för att jag hade bestämt mig för att hinna träna på kvällen men det var väldigt skoj ändå. Hade sällskap av fyra tyskar och en kanadensare. Det stod 1-1 när jag gick men det slutade med att UNB vann med 3-1.
UNBs Maskot

Jag har även under helgen spelat diverse sporter, eller ja, Dodgeball och Basket. Universitet anordnar turneringar i massa olika sporter och jag spelar, som tidigare nämnts, även flagfootball. Dom flesta sporter spelas en gång i veckan men dodgeballen vara under helgen i ett turneringssytem. Vi i McLeod House hade ganska svårt att få till ett lag men lyckades vinna tre av fyra på lördagen och gick vidare till slutspel. Under söndagen spelade vi igen och vann de två första matcherna (den andra mot laget vi förlorade mot på lördagen) men åkte ut efter en tät match.
Senare under kvällen spelade vi våran första match i basket. Efter en jämn match lyckades vi dra ifrån i slutet och vinna med 35-24. Jag stod personligen för fyra poäng samt ett antal fouls. Efter att ha spelat handboll i ca 12 år och amerikansk fotboll i nu ett så passar inte min normala spelstil in med basket. Dock är det väldigt skoj att knuffa lite extra på de som kan sporten för att psyka lite :)

Det var den helgen det!

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar