söndag 9 oktober 2011

Festival och köttbullar= två bra saker

Melbourne är lite av festivalernas Mecka. Nästan varje helg är det någon form av festival på g. Sen jag kom hit har jag hunnit med att besöka Melbourne winter festival, Melbourne fashione festival och Melbourne international student festival. Just nu pågår Melbourne festival (förmodligen den de är mest stolta över för den heter inget extra), vilket är en kulturfestival med utställningar, konserter, teatrar och som pricken över det berömda i:et har de detta året smyckat staden med jättebebisar med vingar och djävulsvansar (plötsligt känns en jättekanin i Örebro inget konstigt alls). Jag och Tini bestämde oss för att jobba på vår småsvårhet och gå på en fotoutställning om fördomar mot Aborginer. Den var bra och tänkvärd men tog typ två min att gå igenom (precis lagom dos av småsvårighet för oss) vilket gav tid över till annat till exempel besök i en godisaffär där de säljer tyska sega björnar. Så det där med att det inte finns lösgodis utomlands kan här med avskaffas som en myt, priset på det är dock en helt annan historia.



 Erkänn lite mer småsvår såg jag allt ut efter besöket ;)
 Tini lycklig som ett barn i en godisaffär ;)

Helgen avslutades med söndagslunch på IKEA. Som utbytesstudent känns det tryggt att veta att Sverige aldrig är längre än ett IKEA bort. Köttbullar med potatismos smakade precis lika bra som jag mindes. Och självklart var vi tvungna att fira kanelbullens dag lite i efterskott med varsitt gyllenbrunt underverk. Det bästa med besöket var nog dock knäckebrödet jag köpte. Nu kan toastmackorna ta sig... ;)



Ta hand om er!
/Malin

2 kommentarer:

  1. Har Ikea knäckebröd i Australien? Fuskigt! Det var det enda jag verkligen ville köpa när jag besökte Ikea här, men det enda de hade var skorpor..

    SvaraRadera
  2. Japp de hade både knäckebröd och skorpor- *lycka* /Malin

    SvaraRadera