måndag 3 oktober 2011

En vecka i Cairns i bilder

 Här kommer min utlovade rapport från min och Erikas vecka i Cairns. Vi bodde på på Cairns girls hostel mitt i centrala Cairns. Hemsidan lovade ett lugnt och tryggt boende, vilket sannerligen stämde. Inga killar fick komma in, vi var tvungna att bädda våra sängar varje dag, alkohol var förbjudet och efter halv tio skulle det vara tyst. Ni kanske tycker detta låter tråkigt, men efter 3 månader på Chisholm college var detta ett uppskattat avbrott och vi som skulle upp på utflykter sex eller sju nästan varje morgon kunde inte ha hittat ett bättre ställe. Och för att förtydliga alkohol var inte förbjudet i hela Cairns så det gick ingen nöd på oss.

 Vår första utflykt gick till Cape Tribulation. En av få regnskogar som överlevt förra istiden. Vårt första stopp var krokodilspaning med båt i en flod. Vi var lite skeptiska men plötsligt såg vi den här "lilla" krabaten, med sina tre meter ansågs han vara en liten krokodil.
 Varje år blir 15- 20 kossor krokodil mat längs den här floden. Så denna kossa dricker vatten med livet som insatts.
 Helt ok strand i regnskogen

 Min nya kompis
 Hur söt är han inte på en skala?
 Behöver jag säga att vi hade det bra?

Snorkling i Barriär revet! Anledning nog att åka till andra änden av jordklotet. Och ja, jag hittade nemo =) men coolast var ändå att snorkla bland sköldpaddor.
Vi hörs!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar