torsdag 27 oktober 2011

Delikatesser

Som ni kanske har märkt verkar vi gilla mat i den här bloggen, så det är vad jag kommer att tillägna det här inlägget. Just nu sitter jag och smaskar på svenskt godis, inte helt fel måste jag säga. I söndags åt jag dock något som var ännu mer oishii (delicious), nämligen Kobe-biff. Ni kanske har hört saker som att Kobe-biff är superduperdyrt, men också väldigt gott kött och ja, det är till viss del sant. Jag betalade 4500 yen (400 SEK) för min middag och måste säga att jag inte tycker att det är ett så farligt pris med tanke på att allt var inkluderat. Nu åt jag ju visserligen inte riktig Kobe-biff utan den lite billigare varianten som sades smaka likadant. En riktig Kobe-biff kostade runt 10 000 yen, men om det nu är världens godaste kött så tycker jag inte att det är så farligt dyrt. Så, hur smakade det då? Var det världens godaste?
Svaret är ja, jag är beredd att säga att det var det godaste kött jag ätit i alla fall. Det bara smälte i munnen och var väl värt sitt högre pris. Bara jag tänker på det får jag något trollskt i blicken och det, det säger inte lite! Så, om ni någon gång åker till Kobe måste ni prova Kobe-biff, ingen tvekan om saken!

Andra delikatesser i mitt liv just nu är knäckebröd, rågbröd, Marabou mjölkchoklad och kaviar och det tackar jag mitt Sverige-besök för!

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar