fredag 7 oktober 2011

Can you feel the love tonight?

I går kväll var det min tur att se Lejon Kungen i 3D. Jag har en kompis här som tyckte den var så bra att den var värd hela flygbiljetten hit. Jag vet inte riktigt om jag vill gå så långt men den är helt klart fortfarande bra. Det är fortfarande sorgligt när pappan dör, Timon och Pumpa är fortfarande lika roliga och musiken är fortfarande lika grym (borde inte Lejon kungen passa bra som sing- a- long? ) Det faktum att den är i 3 D höjer den omöjligt ännu mer, man får en känsla av att hela "circle of life" befinner sig i publiken eller kanske tvärt om att vi befinner oss mitt i the "circle of life". Det glädjer mig även att en ny generation får möjlighet att uppleva denna klassiker på bio. I vår bio salong hade vi en liten kille som utbrast "hjuuuuuuuuuuu" så fort det hettade till mellan Simba och hans tjej eller när ordet äktenskap nämndes... Tydligen är pojkarna rädda för tjej-baciller här med och de har med sig rädslan för att binda sig sen barnsben..
I onsdags passerade jag tre månader (12 veckor) i Melborune (och här undanber jag mig vänligen alla kommentarer hemifrån om att det känns som nyss jag åkte, tro mig ingen som är iväg vill höra det även om det är sant så vill vi höra att vi är saknade). Dock kan vi inte förneka att dagarna här i Melbourne blir färre och färre och tecknen på det blir fler och fler. Ett av dem är att vädret börjar bli lite bättre och vi vet att när vädret blir så bra att vi kan ligga ute och sola är det dags att dra. Ett annat tecken är att lärarna har börjat använda ordet "exam" (tenta) i var och varannan mening (detta tecken blunder jag dock än så länge för och kör strutsvarianten, det är lååååångt kvar till 26 okt när jag skriver min första tenta.) Ett tredje tecken är att folk börjar åka hem. I måndags åkte vår svensk-talande tysk Michael hem men har fått rapporter om att han är hemma klokt i ett stycke så jag känner mig lugn.
Med motiveringen att tiden rullar framåt kommer här en lista på saker jag har kommit fram till att jag vill göra innan jag lämnar Aussie
*Käka känguru- enligt en taxichaufför som är vegetarian är det tydligen inget gott alls för kängurur hoppar och då hoppar alla smaker av alt inget fet fastnar. Men jag vill ändå testa.
*Prova på att surfa alt se en surfare- jag vet att flera av er hemma tror det det är det vi gör hela dagarna men sanningen är att det i alla fall hittills har varit troligare att se mig i lång kalsonger och raggsockor än i vattnet.
*Se helst klappa en koala (obs zoo räknas inte) Appropå det har ni hört den här roliga historien. Hur kom det Australienska simlandslaget med i OS? De koaaala (kvala) in. HUMOR =)
* Se operahuset i Sydney bara för att liksom...

Vi får se hur jag lyckas, 19 december är jag hemma vilket som så det är min tidsgräns.
Nu ska jag strax iväg och öka min manlighet genom att spela lite tv-spel men vi hörs snart igen.
Ta hand om er!
/Malin

1 kommentar:

  1. Du måste absolut testa att surfa, det är helt fantastiskt och absolut en endorfinkick :)

    SvaraRadera