tisdag 1 november 2011

Busy Japan

Det bästa med att ha föräldrar på besök är att det blir så mycket resande gjort. Den gångna helgen spenderades i Hiroshima/ Miyajima once again och imorgon bär det av till Tokyo, underbart! De flesta verkar gilla Tokyo, precis som de gillar Japan så jag är väldigt förväntansfull inför de kommande dagarna! Om det är något som är mindre bra är det att det är så mycket att göra och så lite tid i det här landet. Hemtentor, presentationer, glosförhör, ja, listan verkar aldrig ta slut. Vi studenter känner väl alla igen oss på ett eller annat sätt, men just nu vore det skönt med ett riktigt lov och jag tycker Malin gör helt rätt som drar till Tassie en vecka och vilar upp sig.
Hur som, vi firade Halloween i det här landet också, eftersom jag var bortrest i helgen missade jag ju dock det traditionella festandet. Men vad gjorde det när jag fick titta på Kansai Gaidai´s egen Costume Contest igår?! Många fina kostymer och jag gillar särskilt att folk verkligen gick in för det där med att klä ut sig. Här kommer några smakprov:


Förvånansvärt många killar som var utklädda till tjejer, man undrar ju lite varför?!










/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar