måndag 14 november 2011

Tiden flyger fort förbi

Måndagen den 14 november redan. I stort sett halvvägs igenom november och drygt 5 veckor tills jag återvänder till Sverige. Denna gång blir det antagligen längre än de 14 dagar jag var hemma senast det begav sig. Måste säga att jag saknar det en del. Har ju faktiskt inte varit i Sverige "på riktigt" sen i juni. Vad är största saknaden såhär efter 11 veckor i Nordamerika då? Here we go:

Bekvämlighet:
Mig egna säng, mitt egna kök, min egna toalett, min egna dusch, min egna lägenhet. Alltså ställen där jag spenderar ganska så mycket tid (toaletten alltså?). Största upplevelsen ska helt klart bli att få sova i min egna säng och inte den 90-sängen utan ordentlig bäddmaddrass som jag sover i just nu.

Mat:
Att få välja vad jag ska äta helt själv. Att laga maten själv och krydda med precis som kryddorna jag själv vill ha. Trodde aldrig att jag ska skulle uttrycka det med FISK! och med det menar jag fisk som inte är friterad. Med kokt potatis och någon god sås. Mat som jag vet vad det innehåller och som (troligen) inte är halvfabrikat och/eller 99% tillsatser. Potatisen här är oftast friterad, ibland ugnsbakad men aldrig kokt.
Under mat går givetvis restauranger. Korten på bordet, jag har inte ätit ute speciellt ofta eftersom att jag har varje måltid i huset. Det jag dock har sett själva och hört från andra är att dom allra flesta ställena är fylla med ölreklam och att dagens special är någon form av hamburgetallrik.
Mer mat som jag saknar? Falukorv och stuvade makaroner. Om-nom-nom.
Godis får gå under mat. Åt några Ahlgrens Bilar igår som en annan Svensk hade fått skickat till sig, helt sjukt gott.

Lovade ju bilder från Movember men har bestämt mig att jag bara kommer att publicera slutresultatet. Min s.k. skäggväxt är nästan pinsam efter två veckor =D

//Sebastian

1 kommentar:

  1. Härligt det låter. Den 17 december ska det med andra ord bli stuvade makaroner och falukorv hos far och mor :-)

    SvaraRadera