torsdag 24 november 2011

Snö snö snö

Till skillnad från min bloggkollega Malin som har sommar och sol så kom idag den 'riktiga' första snön. Vi har haft ett par gånger när snön har kommit och legat några dagar men idag började det på riktigt (och så klart missar jag att ta kort, men gör det imorgon). Började ca kl 11 och har hållit på sen dess och det ser inte ut som att det har tänkt att sluta heller. Någon sa 15-25 cm under dagen, antagligen något sånt just nu. Jaja, så länge det inte stör min hemresa så är jag nöjd. Hemresa förresten, jag bokade i förra veckan om den så jag åker hem den 16de istället för 22a december, alltså dagen efter min andra och sista tenta så det blir snabba ryck. Varför gjorde jag det nu då istället för att åka runt och resa en vecka?
Simpelt svar: jag har hemlängtan. Finns en del trådar som rycker och vill hem. Har absolut inte haft en dålig tid här och tror inte sista 3 veckorna kommer bli dåliga på nåt sätt men har i stort sett varit borta från Sverige sedan början av Juli förutom ca 10 dagar som nästan bara var packa om väskorna. Om jag vill se Kanada så finns det alla möjligheter att åka tillbaka någon annan gång, jag har ändå sätt tillräckligt tycker jag själv :)

Nästa blogginlägg blir ett önskemål:
Vad är positivt med Kanada?

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar