tisdag 22 november 2011

Countdown

Nedräkningen har börjat och om jag säger att jag hatar det tar jag inte i så att jag spricker även om hata är ett starkt ord. I mitt förra inlägg tipsade jag om saker du bör tänka på innan du åker på utbyte, i det här är det nästan så att jag vill varna för att åka. Enda anledningen till den varningen är dock att det är sjukt svårt att lämna och åka hem och eftersom det betyder att upplevelsen har varit extremt bra tycker jag att vi kan bortse från den varningen. Jag har så här långt haft en helt fantastisk tid här i Japan och jag kommer att sakna alla människor och livet här otroligt mycket. Men det är en hel månad kvar att njuta av, även om det känns som att början på slutet och den riktiga nedräkningen börjar idag.
Till något positivare och ännu ett bevis på att slutat närmar sig; idag hade jag min avslutande presentation i en av mina eftermiddagskurser och jag måste säga att det känns otroligt bra. På torsdag blir det tenta och måndag presentation i min andra eftermiddagskurs, sedan har vi bara japanskan kvar. Skönt att trappa ner lite innan slutet.

Time to get the party started overhere och glöm inte att kolla in Örebros utbytesplatser imorgon!

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar