söndag 13 november 2011

Tentaperiod sämre kan man ha det

Plugg, plugg, plugg. Så skulle man kunna sammanfatta mitt liv just nu och i bilder så skulle det kunna se ut så här:
 


Men vikten av paus när man pluggar är ju allmän känt (och förmodligen vetenskapligt accepterat) och precis som  i sportens värld tror jag att träning bryter ner och vila bygger upp. Att jag bara har exakt fem veckor kvar i Aussie försvarar också att jag även kan beskriva mitt liv med orden pannkakor, bbq och känguru. Vilket i bilder skulle se ut ungefär så här:



I fredags besökte vi "The pancake parlour" en pannkaksrestaurang mitt i köpcentrumet som har öppet typ hela natten och ska vara typiskt australienskt. De skyltade med att det var dags att boka bord inför julhelgen. Jag vet inte vad som är märkligast att de marknadsförs sig som ett julalternative eller att det är så många som vill fira jul där att man måste boka...
I lördags var det soligt så vi bestämde oss får att vara lite typiskt australiska och ha en bbq lunch. Australiensarna själva ser bbq lite som sin nationalrätt. Men jag vet inte riktigt, grillad korv med toastbröd. Är det verkligen så speciellt? Vi fortsatte även kvällen med temat australiensk mat och testade känguru hamburgare. Så nu kan jag boka av äta känguru från listan av saker att göra innan jag åker hem. Känguru var inte direkt det godaste jag ätit men efter att ha räddat situationen med lite IKEA gräddsås var det ändå helt ok. =)
Nu kallar böckerna igen. Dags att bryta ner lite mer kunskap!
Ta hand om er!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar