måndag 7 november 2011

Det finns inga dåliga väder, bara dåliga väder-kläder

 Efter att ha vaknat upp en morgon och dimman mer såg ut som moln och låg precis nedanför byggnaderna som ligger ca 100 meter från McLeod så började jag smått fundera på om det inte är dags att införskaffa kläder för stundande vinter. Dagen efter var inte mycket bättre den och bjöd på en timma som i stort sett låg tjock precis utan för dörren (nedan, som är tagen ca kl 9 på morgonen). Om jag har förstått det rätt så uppstår dimma på grund av att kyla och värme kolliderar och har sig (rätta mig gärna) och vädret går verkligen upp och ner. Vi har haft temperaturer omkring och strax under 0 men t.ex igår var det så mycket som 10-12 grader och ja, folk går fortfarande i flip-flops.
I alla fall. I lördags var det en sådan här kall dag så jag och 3 andra svenskar, vi kan kalla dom Alex, Jenny och Mikael (för det är det dom heter), tog oss iväg för att förbereda oss inför vintern.
När vi kom fram till köpcentret (Reagent Mall) möttes vi av en trevlig överraskning. HELA köpcentret hade någon specialdag där dom hade 20% rabatt på i stort sett alla varor. Undantaget för denna rabatt hade sportaffären som endast struntade i skatten (13%) och spelbutiken som endast hade rabatt på begagnade spel. Just ja, skatten... om man ser en prislapp med t.ex $40 så blev det alltså med denna "20% rabatt" egentligen bara 7%. Men det är i alla fall betydligt billigare än utan rabatten så klart.

Mikael åkte liksom jag bara hit med en väska så vi bestämde oss för att köpa en var sin ny. Många affärer i köpcentret har ett erbjudande som gör att man får vara nummer 2 i samma butik för halva priset. Väskaffären hade detta erbjudande och 20% rabatt på det också. Summa summarum, vi fick var sin stor resväska för $37, eller ca 240 sek. Klart överkomligt.
Nu är jag i och med alla mina inköp redo för vintern. Jag har ny jacka, mössa, halsduk och handskar och är inte ett dugg rädd för snön. BRING IT ON, CANADIAN WEATHER!

Nu är vi förresten utslagna i flag-football, men jag ska se om jag kan få spela med laget från Academy of Law. Vore skoj att få spela lite mer faktiskt.

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar