fredag 30 september 2011

Representing Sweden, representing Örebro

Ikväll var det "study abroad"-happening på Kansai Gaidai och även om jag egentligen inte hade tänkt vara där så lyckades mina japanska vänner övertala mig till att gå dit och hjälpa dem att representera Sverige. Självklart pushade jag lite extra för Örebro och vårt fina universitet. Tyvärr är många japaner inte helt säkra på sin engelska och föredrog att prata med mina japanska vänner som pluggade i Sverige förra året. Jag är helt säker på att de också gjorde ett toppenjobb :) Dessutom vet de ju mer om hur det är att vara utbytesstudent i Sverige än vad jag gör. Något som är bra att fundera på när man ska iväg som utbytesstudent är vad vi har som är bra med Sverige och vad vår kultur faktiskt är. Eftersom det är frågor man inte tänker på särskilt ofta och saker man är så van vid är de faktiskt svårare än man kan tro att besvara tycker jag. Och man känner sig dessutom otroligt dum när man inte kan svara på frågor om sitt eget land..

Shizuka och jag vid vårat Sverige/Örebro-bord.

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar