måndag 26 september 2011

LOV

Och så kom den äntligen den där efterlängtade pausen. På en hel vecka ska jag inte gå på föreläsningar, inte lyssna på några grupp presentationer, inte sitta och vänta på gruppkamrater som inte tycker upp, inte äta lunch och kvällsmat i biblioteket och inte lära mig någonting om kontextens betydelse vid implementeringen av ett High Performance Work System. JAG HAR LOV =) Vilket jag har utnyttjat till max med att ligga i sängen och käka choklad, se romantiska komedier som jag redan sett hundra gånger och läsa deckare. Kan det bli bättre? Ja det kan det för imorgon packar jag väskan och drar till Cairnes för att snorkla i barriär revet, utfoska regnskogen och skaffa mig en gyllenbrun bränna. Vilket kommer leda till ett naturligt avbrott i mitt bloggande men jag lovar att vara tillbaka nästa vecka med massor av bilder (om jag inte blir uppäten av en haj eller krokodil förstås, men då är nog bloggen mitt minsta bekymmer). Tills dess får ni hålla till godo med bilderna från gårdagens roadtrip till Mornington Peninsula som är känt för sin vackra natur och vinodlingar. Jag har turen att Jayne i min klass. Jayne är en pärla och ville visa hur trevliga Australiensare kan vara och lära mig lite om den Australienska vinkulturen... Hon föreslog att vi skulle tillbringa söndagen med att provsmaka oss igenom Mornington Peninsuls dryckesläckerheter och jag var inte sen att nappa på den ideén. Vad gör man inte för att få en chans att se den vackra naturen runt Melbourne ;). Här bör det även tilläggas att Jayne har turen att ha en grymt snäll pojkvän ,Cameron, som agerade chaufför hela dagen.





 Mouserande jordgubbsvin, veggi pizza med counrty musik i bakgrunden. Inget konstigt alls.

Kan ni se priset på skylten bakom? $75 flaskan (525 SEK)! Jag är ingen vinkännare men det var ett gott vin!
Vin poesi. Inget konstigt alls


Har man provat vin från 12- 17 är det inte konstigt alls om man blir lite "tipsy" och känner för att studsa lite...

Det var allt för nu!
Ta han om er och ha skoj!
Puss och kram
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar