onsdag 28 september 2011

Hösten börjar komma

Sakta men säkert så kryper hösten sig närmre. Det blir kallare i stort sett för var dag och folk börjar prata om mid-term exams, det blir dessutom mörkare och mörkare (som sig bör). Vi på faculty of law har bara examinationer i slutet av terminen men har under terminens gång diverse småsaker att göra som t.ex. presentationer. Jag hade min första betygsatta presentation igår, denna i Negotiations (förhandling). Det handlade om en ganska så enkel gruppuppgift. Jag tror jag förstod det rätt att läraren satte ett gemensamt betyg på alla om det inte var någonting utöver det vanliga, fick iaf B+ vilket jag är klart nöjd med.
Denna vecka började campus med sina typ "sports-for-all" aktiviteter. Varje hus eller fakultet har var sitt lag som tävlar och vi har på förhand skrivit upp vad vi vill vara med på. Igår hade vi premiär i flag-football vilket är Amerikansk Fotboll, utan skydd, och med flaggor runt höfterna. Tar någon ens flagga så räknas man som "tacklad". Väldigt skoj i brist på the real deal men tyvärr så åkte vi på storpisk, träning är planerad och förhoppningsvis går det bättre nästa vecka.

Det var nog det för denna gång
//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar