söndag 11 september 2011

Äta bör man annars dör man

Inte helt otippat kommer även detta blogginlägg baseras på mat och fika. =) Jag vet att det låter som att vi äter hela tiden och det är inte så konstigt för det är precis det vi gör. Jag skulle i och för sig kunna skriva om hopplösa grupparbeten, presentationer som skulle fungera som sömnpiller för vem som helst eller väder som får dig att önska att det var vinterjacka och gummistövlar som din packning bestod av inte klänningar och bikini. Men på en skala hur kul vore det? Så istället: MAT =)  I fredags var vi på en "cafe crawl" det vill säga en pubrunda fast med café stopp istället för barer som" boendet" ordnade och bjöd på. Så vi fick möjligheten att besöka Melbournes bästa glass och choklad ställen. Hur gött ser det inte ut?



Kanske behöver jag nu tillägga att allt detta inte var mitt ( även om jag inte hade haft något emot det :P) Mina vänner hemma börjar bli oroliga för att jag i slutet av terminen kommer väga så mycket att de inte kommer låta mig gå på planet hem... Men oroa er inte, jag kommer vara hemma i lagom tid till julgodisbaket för idag har jag köpt nya löpardojjor för en halv förmögenhet så nu j*drar ska det här ut och springas. ;)
Och hela våran föda består inte av sötsaker vi har även fortsatt att lära varandra mat från våra hemländer. I lördags lagade Salime tacos på äkta mexikanskt vis. Istället för köttfärs hade hon strimlad biff och bacon och hon rörde i grönsakerna, enligt henne är det konstigt att ha grönsakerna bredvid och även själva taco kryddorna var tydligen ett hittepå som inte heller var mexikanskt. Smarrigt var det vilket som, men taco njaa..
Mexikansk taco
"Svensk" taco

Nu i kväll har Michael från Tyskland lagat flammkuchen (varför det kallas flammande kakor kunde ingen svara på...) Men det var iaf typ tysk pizza med sour cream istället för tomatsås och med bacon och lök på men ingen ost.Betydligt bättre än vad det låter som.
Piep piep piep, Guten Appetit, wir haben uns alle lieb!

 Nu ska jag sova. God natt!
 /Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar