lördag 17 september 2011

Lördagkväll i Melbourne

Okej nu är det dags att slå hål på en myt. Innan jag startade det här äventyret hade jag på något sätt fått en bild av att plugget utomlands var ganska slappt och att vi Sverige är så himla bra att vi har ett rejält försprång. Jag var fullt medveten om att det inte var någon semester jag skulle på men så länge jag inte vald något som uppenbart lät besvärligt typ finansiering hade jag en bild av att plugget inte borde bli några problem. SÅ hur kommer det sig då att jag sitter här på en lördagskväll och lär mig betydligt mer än jag vill om ost marknaden i Japan? Slappt plugg är alltså en myt.
Och för att knäcka den ännu mer tänker jag nu berätta att min lördag dag tillbringades på en fridrotts arean volontärarbetades på ett event för att stötta övelevande och anhöriga till folk som gått bort i cancer. Detta som ett obligatoriskt moment i min volunteer rmanagement kurs. Dock var det inte särskillt ansträngande utan snarare ganska trevligt. Den enda som det var synd om var Pete som missade att vara med på tjejernas cheerleader uttagningen till hans baseballlag..



Att jag sitter och pluggar en lördag kväll kan i och för sig också bero på att jag varit iväg alla andra kvällar den här veckan. Till exempel har min tyska klippa Tini fyllt år. Hon hade turen att nå den ärofyllda åldern av 23 och när jag berättade att vissa krogar i Sverige har åldersgränsen 23 så var det inget konstigt alls att vi var tvungna att fira det två kvällar i rad var av en av dem startades med Bayliestårta (och det var inte ens min idé kan ni förstå hur bra hon är!). Jag tror stenhårt på att det går att se positiva saker i nästan allt men jag måste erkänna att det här med tidsskillnad har jag haft ytterst svårt att se något positivt i, MEN nu när vi firade Tini kom vi på det, fyller man år får man 8 timmar mer födelsedag för man kan fortsätta fira i Tysk/svensk tid. Hur bra som helst!





Nej som ni kanske förstår har jag gett upp plugget för ikväll, Japans ost marknad får klara sig själv ett tag. Nu blir det film kväll istället!
hörs!
tjingeling
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar