måndag 19 september 2011

weekend update

Måste säga att denna vecka har varit relativt händelsefattig... eller kanske egentligen inte, men jag är bara på att hålla koll på vad som händer vilka dagar.
Jag har bytt ut en kurs i alla fall. Jag skulle läsa en kurs i Engelska (som 2:a språk för akademiska ändamål) men då jag efter en lektion upptäckte att nivån på denna kurs var ungefär i klass med en svensk högstadieklass och jag samtidigt hamnade högst upp på väntlistan för Negotiations så valde jag att byta. Jag vet inte än hur denna kurs kommer att examineras men det jag hittills har lärt mig att 40h/veckan plugg definitivt kommer att behövas.

Saker utanför pluggtid och föreläsningar som har hänt är att jag har testat på både wing night och bucket night. Dessa två händelser utspelar sig varje onsdag och fredag och den som gissar att det har med mat och öl att göra har givetvis inte fel.
För övrigt har en av tiderna bästa Disneyfilm haft premiär igen, denna gång i 3D. Lejonkungen givetvis och den är lika bra som för 10-15 år sedan, fastän den enda ändringen är 100 kr fattigare för att se den i 3D. Klart värt dock :)

Jag har fortfarande koll på saker som händer hemma, framför allt mitt kära universitetslag i amerikansk fotboll Black Jacks (http://www.blackjacks.se). Denna underbara förening kommer att på fredag ha en eftermiddag/kväll/natt med diverse aktiviteter som jag tycker att alla i närheten av Örebro bör kolla in.
länk till eventet: http://www.facebook.com/event.php?eid=199158700150704

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar