fredag 9 september 2011

1st class!

Sådär! Nu har 2 av mina 4 kurser satt igång. Det jag ska göra hittills då: 2 uppsatser, en på 25-30 och en på 15-20 sidor, dubbelt radavstånd men ändå. Ska även hålla 2 presentationer på 15-20 min och sen ett gäng kortare presentationer i grupp. Dessa två kurser är Gender, Sexuality and Law samt Land Claims and Self Government. Imorgon har jag Environmental Law och på tisdag böjar kvällskuren i english as second language for academic purposes. Nu är det ju då såhär att man kan droppa och lägga till kurser efterhand så jag får se om det verkligen kommer bli dessa som jag ska läsa.

Just ja, jag har varit på en liten rundvandring i huset där jag kommer att ha alla kurser i juridik också. Detta är biblioteket som endast juridikstudenter använder, det finns även ett till betydligt större som alla använder. Alla böcker som finns här har med juridik att göra. Det finns även ett internetbaserat system med massa andra saker på som kallas TWEN.

Jag hittade i början av veckan ett lag som spelar kanadensisk fotboll (www.redbombers.com) dock så är det nån reglering som gör att jag inte får spela för att jag är för gammal. Åldrarna är 18-24 och pga att deras säsong snart drar igång och dom vill drilla sina spelare så mycket som möjligt vilket gör att jag inte ens får träna med dom. Som tur är så har deras nybyggda gym öppnat nu.

Glöm ej att lämna kommentar här eller på facebook tack :)
//Sebastian

1 kommentar:

  1. Flinke Sebastian :) Så fint å lese om hvordan du har det. Vi skal på besøk i Örebro i oktober! Da er det jo dumt at du ikke er der. Men du må ha det strålende! :)

    SvaraRadera