måndag 5 september 2011

orientation week

Okej now, vi är just nu mitt uppe i orientation week vilket är skoj. Dock skulle dom som planerar allting behöva lära sig en aning mer struktur på saker och ting. Det är ofta vi svenskar har gått runt och diskuterat hur enkelt vissa saker hade gjorts bättre och dylikt samt att några aktiviteter har varit ca 30 min för långa.
Vad har vi gjort då?
I lördags så var det en s.k. Blast off när alla fresh mens och utbytesstudenter samlades på en fotbollsplan och hade massa lekar. Temat på veckan är Rumble in the Jungle och alla hus (12-14 på campus, osäker) delades in i fyra olika djur. Zebra, Wildcats, Birds och nånting mer. Mitt hus (McLeods) tillhörde iaf wildcats.

Igår, söndag, så var aktiviteterna mer styrda av husen. Mitt hus var första på en biljardhall där dom hade bokat hela stället. Väldigt skoj och bra sätt att träffa nya människor att prata med. Senare på kvällen åkte vi till Kingswood som är ett typ, ja vad ska man säga, nöjeshus kanske. Det fanns diverse arkadmaskiner, laser tag (great fun yes) och bowling. Bowlingen här i Fredericton 'r väldigt annorlunda mot den vi har i resten av världen. Kloten vi körde med var ungefär av storleken kulstötarkula och istället för käglor var det något som såg ut som pinnar och man hade dessutom tre försök på sig. Det var väldigt mycket svårare än bowling. T.ex så när man tog i riktigt ordentligt så åkte klotet rakt igenom och tog med sig 1-2 stycken "käglor" och inte som i normal bowling där man åt minstånde får ner 6-7 med ett liknande kast (säger man kast?). Aja, svårt att förklara men det var skumt iaf.
På kvällen sen genomfördes den första utgången här i fredericton. Vi hamnade på ett ganska litet ställe (jämför "Stället vid hörnet av troget" i Örebro fast med två våningar) men det var ganska skoj, och billigt. Alkoholen har ungefär samma pris här som i Sverige om man köper på motsvarande Systembolaget men ute på pub/nattklubbar så är det snäppet billigare.

På återseende!
//Sebastian

(Kan inte du som har läst inlägget bara skriva nånting i kommentaren, räcker med "läst" eller nåt. Så jag/vi ser om vi har några som följer oss =D)

7 kommentarer:

  1. Håller allt koll på dej Sebbe ;D

    SvaraRadera
  2. Jag följer! =)

    SvaraRadera
  3. va...ne ja följer inte..! ;)

    SvaraRadera
  4. Klart jag följer vad du skriver Pöjk. Å bra skriver du oxå :-)
    / Far

    SvaraRadera
  5. Jag följer era bloggar varje dag. Tycker det är superintressant att läsa ifrån era äventyr!

    SvaraRadera