tisdag 13 september 2011

This is UNB Campus!

Detta inlägg är tillägnat campus här på UNB.
Campus är till ytan typ lika stort som Örebro campus. Dock finns det en stor och jobbig skillnad. UNB är byggt i en kulle. Det är tyvärr ingen kulle a la höjning på 2 meter. Nej nej, denna kulle eller backe eller vad man nu ska kalla det är brant. Inte brant som vägen från Pressbyrån till Entrehuset, utan mer brant som i Sörbybacken (den i skogen) och långt. Det ta ca 15 min att gå nedför hela campus om man tar det lugnt. Just ja, har jag nämnt att McLeod house ligger högst upp på detta campus? McLeod house är för övrigt det huset jag bor i tillsammans med ca 200 andra människor. Campus är uppdelat i olika hus där folk bor i. Jag tror någon sa att det finns 14 olika hus och man har även möjlighet att bo off-campus. Bor man på campus måste man dock ha en meal plan som kostar lite för mycket för att iaf jag ska tycka det är ok, ca 40 kr/måltid räknade jag ut att det blev. Totalt för boende (mitt lilla rum på ca 8 kvm eller nåt sånt) och meal plan betalar jag närmare 36.000 sek. I McLeoud så finns det en lounge på varje våning där man kan sitta och hänga, plugga, festa m.m. Längst ner finns ett spelrum med biljard och pingisbord. Vi har dessutom en egen matsal så vi behöver inte ta oss nånstans när vi ska äta. Det finns två andra ställen förutom McLeod att äta på längre ner på campus

Vidare om området. Längst ner på campus (såklart) så ligger Currie Center, den omtalade gymmet som jag inte har tagit kort på än (ja ja, jag ska). Så varje gång man som McLeodian har varit nere och tränat så får man glatt ta en promenad för lite extra förbränning.
Typ i mitten på området så ligger The S.U.B (Student Union Building, bild t.v) där man kan hitta både det ena och det andra. B.la så finns här The Cellar som är en pub med studentvänliga priser, Social Club (eller S-Club) som är mer nattklubbsliknande, Tim Hortons (Kanadas motsvarighet till Starbucks), Mr Sub (ja, mackor), diverse studierum, en lite kiosk och en frisörsalong.

Nu har förresten NFL-säsongen dragit igång och vi är några stycken som är intresserade. Tydligen så var en kille här ensam om det intresset förra året, han är nog gladast av alla att få kolla på matcherna med folk som också vill det.

//Sebastian
(once again, kommentar alt. "gilla" så är du snäll :))

4 kommentarer:

  1. Spring hem efter gymmet! =D

    SvaraRadera
  2. Har jag gillat när jag har tryckt på den där längst till höger som det står +1 på. Men du kostar boendet 36 000 skr för de få månader du är där?

    Ha det

    SvaraRadera
  3. nej, gilla på facebook :p Men den där +1an funkar säkert också.
    och ja, det kostar så mycket bara för dessa fyra månader. Men man får högre lån när man åker utomlands framför allt för levnadskostnaderna

    //Sebbe

    SvaraRadera
  4. Kommentar! :)Tim Hortons-fenomenet är ju ganska intressant .. /Joline

    SvaraRadera