torsdag 22 september 2011

Ready, set, GO!

Sådär ja! Nu är sista add/drop datumet förbi vilket betyder att jag har mina fyra kurser redo. Add/drop är för att man ska kunna byta kurser och ha sig om man känner att de man valde första inte var rätt för en. Enligt mig ett väldigt behagligt system. Jag har sen jag kom hit bytt ut två kurser. Det som är satt att jag ska läsa nu då är: gender, sexuality and law (examination 25-30 sidor uppsatts, en presentation och några små inlämningar), negotiations (max 25 sidor uppsatts och givetvis saker under terminen), environmental law (salstenta och en debatt) och intellectual property (immaterialrätt, salstenta). Jag tror att upplägget blir bra för mig och att terminen kommer att gå bra :)

 Detta är huset jag bor i. Jag bor på översta våningen och har utsikt över staden och området precis bortanför. Det är en väldigt fin utsikt och det går att se en bra bit på fina dagar. Det som knappt går att se däremot är själva campus eftersom det, som jag tidigare har skrivit, ligger i en backe.
Det var nu i början av veckan en poster sale på SUBen. Dom har denna försäljning bara en gång per år och det märktes. Jag var själv där vid öppning i tisdags men fick ändå stå i kö i ca 10 min när jag skulle betala. Runt lunch var kön drygt en timme. Det fanns det mesta där. Allt från bilder på landskap och städer till Christiano Ronaldo i en fåtölj. Det som inte fanns var dock NFL-lag, väldigt synd då jag egentligen ville ha en Eagles affisch över sängen, men denna till höger fick duga.



Glöm ej! "Gilla" eller en kommentar så jag (vi) ser att någon läser inläggen :)
//Sebastian

2 kommentarer:

  1. MA GAAD! Vilken fin tegelbrun färg på huset! //trögis

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det är fler än jag som har "lite" plugg att greja med. :) /Malin

    SvaraRadera