söndag 31 mars 2013

Från Malaysia till Kambodja via Thailand

Livet som utbytesstudent i Hong Kong fortsätter! Just nu känns det dock mer som att jag förflyttat mig tre år tillbaka i tiden till när jag backpackade i Sydostasien med vänner. Från Kuala Lumpur förglyttade vi oss till Thailand och Koh Phangan. Och ja självklart, när man är där så är det Full Moon Party som gäller.

Innan vi lämnade Kuala Lumpur så hann vi dock fira Elina på hennes födelsedag. Födelsedagen startade i Malaysia och slutade i Thailand - inget dåligt sätt att fira sin födelsedag på.

Eftersom allt jag gjort gällande resande den senaste tiden har kännetecknats av en det-där-fixar-säkert-någon-annan-attityd har det mesta gjorts i sista minuten, vilket kan betyda att det blir lite dyrare och att man får ta det som bjuds. För att hinna i tid till Full Moon flög vi därför till västra sidan av Thailand, åkte buss till östra sidan och stannade i en stad som heter Suratthani för att kunna sova ordentligt i en riktig säng. Mm. Så blev det inte riktigt. Vi träffade några kanadensiska killar utanför ett hotell där vi släpptes av, så vi gick bara in och bokade ett rum, bytte kläder och gick ut med dem. Och ja, för att förkorta en lång historia blev det en hel del alkohol vilket inte gjorde att jag var på mitt bästa partyhumör under Full Moon dagen efter. Bra planerat!

Från Koh Phangan vidare för en natt i Bangkok, vidare med tåget norrut genom landet för att efter nästan en hel eftermiddag med stämplar och formulär vid gränsen till slut hamna i Kambodja där vi nu befinner oss. Den sista veckan av denna semester innan det är dags att komma tillbaka till en verklighet i Hong Kong med massvis av plugg att ta igen inför slutproven börjar imorgon, och kommer att spenderas här i Kambodja och i Vietnam. Mitt pass börjar så säkerligen fyllas av stämplar och visum färgglada likt ett fjäderklätt påskris så vad passar väl bättre än att önska er en glad påsk och på återseende!

Kramar,
Maria









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar