söndag 24 mars 2013

Umgås, umgås, umgås..


Efter en veckas pause från varandra har vi gjort allt för att ta igen den tid vi missat. Det har varit middagar och brunch och lunch och fika och filmkvällar och fester och promenader och träning och konsert. Någonstans där emellan har vi gått lite i skolan också. Varför sova när man kan göra tusen saker samtidigt? I fredags kväll tittade jag trött på mina vänner. Jag förklarade att nej, ikväll skulle jag bara vara hemma. Jag skulle äta i ensamhet och jag skulle titta på film i ensamhet och jag skulle somna tidigt, riktigt tidigt. När klockan var nio stod jag inte ut och sprang över till den obligatoriska fredagsfesten, så gick det med den lugna kvällen i ensamhet…. Men om vi börjar ifrån rätt håll så kommer måndag först, så vitt jag vet. I måndags hittade jag ett nytt café på skolan. Jag funderar allvarligt på hur jag kan ha missat det! Det är uppenbarligen många andra som också missat det för jag har under veckan, nästan helt ensam, kunnat köpa te och läsa i tystnad. Riktigt mysigt! På kvällen var det träningstime med tjejerna. Vi gick på favoritpasset EP som är styrketräning med skivstång. Därefter hade vi tacokväll!

Veckans pluggställe!

Tisdag= körträning. Ingen var i tid, ingen orkade riktigt sjunga. Nej, vi pratade mest och hade en kul kväll. Jag gjorde även en efterlängtad storhandling eftersom mina hyllor i kylen gapade tomma. Sedan den dagen har jag bara ätit hemma en gång så jag vet inte hur bra det var att handla så mycket mat, jag har ju bara har ett frysfack som jag dessutom delar med min granne så det som inte äts upp blir dåligt. Snart får jag nog slänga hälften av maten! I onsdags hade vi brunch, gick vi en runda på stan och åt middag hemma hos Johanne, så underbart gott! Därefter skulle vi ha filmkväll. Problemet var bara att den ena datorn inte funkade till tv:n och den andra datorn ville inte koppla upp sig mot internet. Dvd:n ville inte funka den heller och X-boxen slog av sig 10 gånger innan vi fick ordning på det hela. Vi somnade alla innan halva filmen hade gått och hann precis med sista bussen hem.. en riktigt slö kväll helt enkelt.

Lite bitter stämning när inget funkar :P

Torsdag, ja då hade vi faktiskt en lektion att gå till! Professorn som vi skulle ha haft tidigare i veckan har varit sjuk, det blev en ganska slö vecka därmed. På kvällen var det klassisk lill-lördag med utgång och efterfest. När klockan var 05.00 började fåglarna kvittra, då var det dags att åka hem! På fredagen gjorde jag ett besök hos frisören. (Det är något som verkligen är dyrt här. Jag hade turen att få klippa mig hos en lärling men om man går till vanlig frisör så tar de mellan 650-850 kr, vi snackar norska kronor!) På eftermiddagen gav solen energi och det blev långpromenad och gym, middag hemma och sedan club fantoft!
Lördag, fortfarande soligt.. vi gick upp för ett nytt berg som vi inte vandrat på förut. Längst ned gick vi genom en riktig sagoskog och på toppen kunde vi se bergen på ena sidan och kusten på den andra. Vi solade på toppen i en timme! Kvällen bjöd på filmkväll och slö i bra sällskap. Som ni kanske märker så har vi verkligen en vardag nu, även om vi är aktiva så är vi ”vardagsaktiva” och jag tycker det är skönt, alla har landat i detta!
Sagoskog!
Fika i solen

Det här med solen och Bergen måste nu redas ut. Alla sa i början: …och du ska åka till världens regnigaste stad. Nu säger jag såhär: Sedan jag kom hit har det varit fler soldagar i Bergen än det var på HELA förra året, det är inte dåligt! 4-5 grader var dag och sol, sol ,sol (nästan var dag). Jag hoppas det inte slår tillbaka mot oss!

Sen tänkte jag ge en liten presentation av studentcentret. Det är i detta hus man finner studentbokhandeln, träningshall, simhall, en stor föreläsningssal där det arrangeras föreläsningar ifrån föreningar och ibland har de filmvisningar där. Här finns också campusradion och SIB-bolig, dvs. hyresvärden. Karriärscentrum (dvs. där man får hjälp att finna jobb om man är intresserad av det) , restaurang och café! Ett bra hus att känna till helt enkelt!
Studentcentrum

Den vita, runda saken är föreläsningssalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar