söndag 23 september 2012

Starköl och koffeinfritt kaffe!

Nu har det då gått lite över en vecka här i Liége! Hur känner jag då, hänt något kul eller något särskilt att nämna?

Till att börja med så känns mycket väldigt främmande, dock inte vädret som är väldigt likt det i Sverige. Vad är det då som är främmande kan man undra. Språket framför allt, det har blivit en hel del missöden. Jag har hamnat på fel bussar, vilket i sig var lite spännande. Jag lyckades köpa ett koffeinfritt kaffe, tyckte det smakade lite märkligt och efter några dagar använde jag mig av det gamla hederliga google translate. En annan sak som är både roande och främmande är att de säljer starköl i skolkafeterian. Jag har dock valt att inte nyttja denna tillgång, även om det belgiska ölet är vida känt.

Vad har jag då mer gjort. Jag var på International dinner med Erasmus, vilket var en mycket trevlig tillställning. Det bjöds på mat och dryck, då de flesta deltagarna tog med sig något från sitt hemland. Hur kul som helst med alla dessa nationaliteter och maträtter. Även om vissa var lite tvivelaktiga, maträtterna alltså! Jag är ingen mästerfotograf, men jag bifogar ändå en bild för att ni ska se lite hur upplägget var. Kaos men roligt!

Detta får vara bra för denna gång, då jag inte vill trötta ut er med någon lång redogörelse. Studierna kallar. Ha det gott där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar