tisdag 18 september 2012

Exchange student

Som utbytesstudent här ska man läsa 12 credits, de flesta kurser är 3 credits, vilket innebär att minimum är 4 kurser. Jag började med att läsa fem kurser men hoppade faktiskt av "graphic design". Jag trodde att jag skulle få lära mig program på datorn, men det handlade mer om att skapa med händerna och köpa verktyg för nästan 2000kr. Jag älskar att skapa men kände redan att jag hade väldigt många bra kurser, så jag droppade den.

Nu har jag varit här i snart 5 veckor och har hunnit komma in i vardagen lite, vilket var efterlängtat. Alla mina kurser är väldigt bra, och jag har många grymma lärare som inspirerar mig till att tänka på ett helt nytt sätt.

Jag läser:

  • visual communication
  • communication and interaction design theory
  • communicational organization
  • written communication for managers (online)

Mycket "communication".

Hade min första examen i slutet på förra veckan. Alla fick sitta bredvid varandra, nära, och ha med sig böcker och väskor och allt sådant. Man behövde inte ha med sig ID. Det var kryssfrågor, men de var faktiskt inte speciellt lätt som jag hade hoppats på. Tvärtom blev det, utöver test om visuell kommunikation, ett test på hur bra min engelska är också. Jag trodde inte att det gick så bra, men fick tydligen 44 rätt av 50- nöjd för att vara första gången. Måste haft oddsen på min sida. Min onlinekurs  är bara 7 veckor och därför väldigt intensiv, så det är närmare tre inlämningar i veckan. Dock ger den väldigt mycket så jag är tacksam.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar