måndag 1 augusti 2011

Melbourne i mitt hjärta!

 Jag vet inte om det har framgått men Universitet som jag pluggar på och där jag även bor ligger ca en timme med spårvagn utanför centrum. Avståndet innebär att vi hittills mest har befunnit oss på Campus. I lördags tog vi oss dock i kragen och åkte till in till stan. Melbourne stad anordnade "Declare your love for the city" Vilket innebar att 75 byggnader hade öppet hus och var gratis att besöka eller hade gratis guidade turer. Vi hann med tre av dem och kände oss nöjda med det. =)
Min favorit var "State library of Victoria". Hade det legat lite närmare skolan är det här ni hade hittat mig på dagarna grubblandes över vilken betydelse ett företags märke har eller hur man bäst motiverar folk till att arbeta gratis. I denna pampiga miljö kan ju inte pluggandet gå annat bra.
En annan bra sak med Melbourne är alla små gator med mysiga fik.För en person som bestämt hävdar att fika kan ses som en hobby och att dricka kaffe kan ses som en konst ger detta staden ett stort PLUS och mycket väl motivation till att sitta en timme på en skumpig spår vagn. Försökte ta lite bilder på staden för att visa hur vacker och cool den är. Men det är svårt, kanske måste man uppleva. Här kommer iaf några försök.


Ps. Det går rykten om bättre väder, vilket bekräftas av YR som lovar 18 grader på ons. Jag tror det när jag ser det men värme är efterlängtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar