söndag 28 augusti 2011

How am I?

Då har en vecka och en helg till gått. Tiden springer fram och efter nästa vecka har vi gått halva tiden i skolan, sug på det ni som börjar skolan i morgon =P.
Mitt mission att sprida begreppet fika över världen går frammåt. Denna vecka bjöd Deb Bei från Sri Lanka på choklad brownies. De blev riktigt kladdiga, hon kände sig missnöjd men jag förklarade för henne att de nu var typ som kladdkaka vilket typ är det bästa fika man kan baka. Så nu sprider jag inte bara begreppet fika utan även kladdkaka. Känner redan nu att världen kommer bli en bättre plats. Medan vi väntade på brownisarna lekte vi "How am I". Jag hade ingen aning om vem jag var, men tydligen tillhör det allmänbildning att veta vem som spelar Harry Potter...

Precis som hemma är inte allt här jättelätt eller superkul med uppsatser som ska skrivas och ögon som krånglar och att då ha en vän som i de stunderna kommer med en hjärtformad Apfelkuchen är svårslaget. Tini du bist mein Liebling!


För att ni inte ska tro att vi bara fikar här kommer här även uppdatering i vårat ihärdiga sportengagemang. I tisdags spelade vi vollyboll turnering och mötte samma lag som vi mötte i basketbollen och ni anar inte hur skönt det kändes när vi vann över samma lag som utklassade oss sist. Gilla vollyboll, det är en RIKTIG sport det.

Nu i helgen var vi på vår andra footy match. Denna gång med de andra internationella studenterna och i gratis biljetten ingick det en T-shirt så vi såg lite ut som en sekt men det är smällar man får ta när man följer utbytesstudentens gyllene regel: Gratis är gott. Dock har vårt sport intresse svalnat sen sist. Så när solen gick i moln och hälften av matchen hade gått tog vi beslutet att ägna resten av efter middagen på stan istället. Jag åt sushi för första gången (jag vet jag är hopplöst efter) och det var en upplevelse.



Ta hand om er och varandra!
 Puss och kram
Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar