måndag 22 augusti 2011

Vinterfestival, zoo och sol

Denna helg spenderades båda dagarna nere i city. I lördags var vi på en Vinter festival måste kännas lite konstigt för er men inget konstigt alls här. Huvudattraktionen var en skridskobana där man för en stor summa dollar kunde hyra skridskor och prova på att åka skridskor i plus grader. Vi var inte så imponerade av den halvsmälta isen utan vår huvudattraktion var istället chai latten de bjöd på ( för er som glömt gratis är gott för studenter speciellt utbytesstudenter). Så vi spenderade dagen med att titta på när Australiensarna åkte skridskor ( läs höll sig krampaktigt i rinken eller i varandra och gick fram) och drack chai latte. Sämre kan man ha det
På söndagen besökte vi Melbourne zoo. Solen sken och förutom skrikande barnfamiljer fick vi se elefanter, giraffer, apor, kängurur och ÄNTLIGEN fick jag se koalas som jag har tjatat om dessa. Att se koalas är lite av mitt mål med hela resan dock hade jag inte tänkt mig dem på ett zoo så jag tror att mitt tjatande kommer nog fortsätta tills jag får se dem "live". Trots att dagen på zoot var härlig var det bästa med dagen efteråt då Michael tog oss till Melbournes bästa glasställe. Jag har iofs inte ätit någon mer glass här men är nog ändå beredd att hålla med. De hade 16 st olika chokladglasssorter. Det säger väl allt?




Måste även kommentera vädret, för det är SOL. Tror det är vår på gång och enligt YR (finns ingen säkrare källa) så ska det på onsdag för första gången sen jag kom hit bli varmare här än hemma (Brålanda). ÄNTLIGEN =)
 Ta hand om er!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar