fredag 5 augusti 2011

Möjligheter

Att åka iväg som utbytesstudent innebär att man får möjlighet att prova på en rad olika saker. Denna veckan har det varit prova på vecka på gymmet och därmed getts möjligheter att utforska gymmet och sportaktiviteterna.Något vi självklart har utnyttjat. Jag har hunnit med tio pass och det är bara fredag ;) Jag har till exempel fått två tennis lektioner, provat på squash, skakat rumpa på zumban och testat kick jutsu. Tennisen och squashen var skoj och förutom bas kunskaper i slag fick vi även kunskaper som kan tillämpas i hela livet som "watch were you have your racketface" och " No worries there will always be more balls to hit". Kick jutsu var en upplevelse men kanske lite för våldsamt för mig, speciellt när ledaren säger "when you do this in real life" som om det är helt naturligt att de sparkarna vi gjorde tillämpas i vardagslivet. Det sista passet för veckan var box fit. Jag hade en aningens för naiv bild av detta och såg framför mig någon friskis variant med någon hurtig person i mitten och några sköna steg där man boxades lite fint i luften. Men ack så fel man kan ha. Det fanns inget som var skönt i den träningen mer än känslan efter åt kanske. Bladsmak i munnen har fått en helt ny betydelse. Nu tänker ni säkert att så där mycket träning kan aldrig vara nyttigt och det är det förmodligen inte heller. Men här kommer återigen det här med möjligheter in. Möjligheter att träffa människor från olika länder och möjligheter att testa på andra länders matkultur. Jag har en trevlig amerikanska i min korridor och hon har trevliga kompisar som lagade kvälls mat till mig häromdagen. Detta var jag fick.


Japp ni ser rätt det är french toast (stekt toast toppad i ägg,mjölk och massa socker), glass, jordgubbar och bacon. Tydligen inget konstigt alls om man är amerikan. Så jag tror inte det är någon fara för mig tror träningen och maten går på ett ut ;)
Jag har träffat en helhög trevliga människor och en del guldkorn som jag håller hårt i. Dock är det först idag utanför min föreläsningssal som jag hittat någon som verkar känna precis som jag. ;)
Hörs snart igen!
tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar