söndag 7 augusti 2011

Fika

Då var även denna helgen slut. Precis som hemma går helgerna här mycket snabbt. Helgen började med att vi var ute och luftade våra partyklänningar i fredags. Melbourne brukar ofta beskrivas som en kulturstad och nu börjar jag förstå vad de menar. Hade jag varit en estetstudent hade jag varit i himmelriket. Man skulle kunna säga att de har tagit det här med live band till sin spets. Vart man än går för att ta sig ett glas ingår det ett liveband med lokala förmågor som spelar mer eller mindre småsvår musik i mer eller mindre konstiga kläder. Okej nu kanske det inte lät så bra men det är det. Väldigt charmigt, tror det bor en liten smyg-estet i mig för jag gillart skarpt. I övrigt har helgen ägnats åt fika. I lördagskväll bakade jag och Erika scones och bjöd de andra på kvällsfika. De andra hade aldrig hört talats om eller ätit scones och de var lite skeptiska under själva bakandet. Mycket märkligt..


Men jag lovar de blev jättegoda och Tini från Berlin blev så inspirerade av bakandet att det idag blev kvällsfika hos henne. Äkta tysk äpplekaka. MUMS! Känner att jag gör ett bra jobb i mitt mission att sprida begreppet fika över jorden. =)


Idag var det även öppet hus på skolan. Vilket innebar att det var x-antal förväntansfulla ungdomar med sina föräldrar som gick runt på skolan och såg borttappade ut. Vi gick till skolan och tog en fika (såklart) och satt och tittade på dem. Underhållning på hög nivå och skolan visade upp sig från sin bästa sida och hade hyrt in några liveband som spelade. De lockade även med ansiktsmålning (behöver jag säga att folk är ganska unga när de börjar universitet här?) Mina favoriter av skolans ansträngningar var dock dessa sköna typer:
Kanske kan vi ha något liknade på nästa års uni-dagar i Örebro?

Hörs snart igen!
tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar