tisdag 30 augusti 2011

Snart bär det av

Nu åker jag som sista person ifrån Sverige. Flygplanet med mig i lämnar Arlanda kl 07.55 och jag är efter två byten framme i Fredericton kl 17.55 lokal tid. Jag har sagt hej då till massa människor och om har jag glömt nån så förlåt men hej då kommer både här och (såklart) på facebook.

Jag litar på mig själv med att allt är med men den ständigt återkommande resfebern gör att jag måste kolla både min stora väska samt handbagage både en och två gånger extra. Men det är så det ska vara antar jag.

Jag kommer göra en chansning nu när jag åker. Jag bestämde mig nu i somras för att köpa en ny dator i Kanada (Macbook Air) för att jag (1) vill ha en ny bärbar och (2) för att dom är så sjukt mycket billigare där. Chansningen är dock att jag inte kan staden över huvud taget eller om det ens finns nån butik som säljer nämnd produkt. Det blir ett äventyr som torsdagen kommer att spenderas till att genomföra.
Jag har iaf tagit reda på hur jag kommer att bo. Singelrum. Lite oklart hur stort, om det finns toalett och dusch på rummet osv. Sånt får jag reda på imorgon. Det jag dock, tyvärr, antar stämmer är att det kommer att kosta ca 5000 sek/månaden. Hej då halva CSN.

Nu är det hög tid att ta en sista titt (eller 28) på packningen samt äta gott och bara njuta av dom sista timmarna i Sverige tillsammans med mina föräldrar och min katt. Hej då Sverige, nästa inlägg sker på Kanadensisk mark.

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar