fredag 19 augusti 2011

Att bo på Chisholm college..

Att på bo på ett "college" är i stort sätt samma som att bo i en studentkorridor hemma. Vi är 12 st i varje korridor och vi delar både kök och badrum.Skillnaden är dock att de ordnar en rad olika aktiviteter. I söndags hade vi till exempel basketcup mot de andra boendena på skolan Glenn och Menzie. Det var uttagning och träning veckan innan dock var vi bara 5 tjejer som kom på uttagningen och det behövdes 10 så vi kom med utan problem. Problemet var dock att ingen av oss hade spelat basket sedan högstadiet typ och jag vet inte hur det var hos de andra men jag tror bestämt att min gympalärare glömde berätta reglerna för domaren blåste i ett och jag hade inte den blekaste aning om vad han ville. Och om jag dessutom tillägger att de andra boendena hade lyckats fylla sina lag med tjejer med som spelar basket kan ni nästan räkna ut hur det slutade. Slut resultatet var så pinsamt att jag inte tänker berätta det men vi hade skoj iaf och det är väl det som räknas. OBS Bilden är tagen innan matcherna det är därför vi ser så fräcsha ut
Basket matcherna var alltså emellan de olika boende( tror jag ska använda ordet college boende låter lite som att jag bor på ett ålderdomshem eller nått)
I tisdags hade vi dodgeboll turnering men nu var det emellan själva tornen på Chisholm alltså internt. Jag vet det här med torn låter lite Harry Potter flummigt, men det finns tolv torn med två korridorer i varje torn. Torn:
Dodgeboll som är typ vad vi ibland kallar spökboll hemma är lite smått hysteriskt med bollar och människor överallt, men det var skoj och det bästa var att vi vann så vi är vidare i turneringen och ska spela igen om några veckor.

I går kväll hade vi den årliga chisholms paraden, vilket innebär att varje torn klär ut sig efter sitt tema och lär sig en dans eller liknande som de sedan har två minuter på sig att visa upp för de andra tornen och några domare som sedan utser en vinnare. Det hela är mycket äro fyllt så det gäller att satsa. Mitt torns tema var "hunted" och som de fattiga studenter vi är så ville inte jag och Erika köpa utklädningskläder så vi kom på den briljanta idén att vara mumier =) Vårt torn dansade Michael Jackssons thriller dans vilket inte var jättelätt när man är inlindad i dasspapper men skam den som ger sig!



Hörs snart igen!
/Malin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar