fredag 1 februari 2013

Efter regn kommer solsken!


Då har jag upplevt det, regnet. I tre veckor har jag nu nästan trott att de lurat oss, det regnar ju inte här! I förrgår insåg jag att de inte lurat oss på konfekten... de har inte heller ljugit eller ens tagit till överdrifter när de förklarat HUR det regnar. Här regnar det inte uppifrån, här regnar det från alla håll du kan tänka dig. Glöm paraply och glöm alla andra skor än gummistövlar, här regnar det till och med från marken och upp!
Idag har vi dock haft en underbar vårdag, fåglar som kvittrat och sol som har värmt oss. Jag och en vän tog med oss en kopp kaffe och satte oss på en bänk i solen, det var underbart!

Denna vecka har jag börjat en ny kurs som heter International Business Contracts: Structures, Negotiation, Conflict Avoidance and Resolution. Den är superintressant och professorn som undervisar är verkligen bra och mån om att alla ska lära sig. Detta är den andra kursen jag läser och båda klasserna är små. Vi är runt 10-15 personer per föreläsning vilket gör att du får en bra kontakt med den som undervisar och det är lättare att få förståelse och att ställa frågor. Den andra kursen är Introduction to Copyright Law som sedan kommer övergå i en internationell fördjupningskurs. Även denna kurs är bra och även här är undervisningen pedagogisk (och jag måste säga underhållande).

Veckans kvällar har varit fyllda med aktiviteter som våffelkväll, quiz, jobb på Kvarteret och filmkväll. Nu i helgen är det mentorweekend för alla utbytesstudenter som läser juridik. Jag ser fram emot denna eftersom jag främst har koll på de som läser samma kurser som jag gör. Det ska bli kul att träffa de andra men också att träffa lite fler norska juriststudenter! Bilderna nedan är på juridikum och en del av staden i det vackra vädret!

Ha en fin helg! / Frida


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar