söndag 29 januari 2012

Pensacola beach

Nu har jag varit borta i nästan en hel månad. Tiden springer fram och vi har hunnit en hel massa, bland annat har vi besökt Pensacola Beach hela två gånger. Sist var vi mest där för att kolla läget men idag hade vi med oss både solskyddsfaktor och handduk. Tre timmar spenderade vi under klarblå himmel med havets skvalpande som enda soundtrack. Vindarna är ännu lite kyliga men ryktena säger att om ett par veckor är den riktiga värmen här! Då vet jag tre svenskar som kommer bosätta sig där ;)

Stranden ligger ungefär en kvart med bil från campus, så det är en bit bort men resan är helt klart värt det. Det är den finaste stranden jag någonsin sett. Och den är helt enormt lång, sträcker sig så långt ögat når i båda riktningarna och när man blickar ut över havet ser man endast horisonten i alla riktningar. I närheten finns matställen, toaletter och affärer och jag kan tänka mig att det riktigt myllrar av folk här under högsäsongen. Tyvärr har vi ännu inte sett några delfiner, men på båda bilresorna dit flög det pelikaner över bron - riktigt häftigt!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar