söndag 15 januari 2012

En dag på campus UWF

Efter att har varit här i snart två veckor börjar jag så sakteliga finna mig tillrätta här i the Sunshine state. Vi bor otroligt bra och campus med allt vad det innebär ligger på ungefär fem minuters gångavstånd. Bland annat har vi köpt en Meal Plan som innebär att vi kan äta på campus upp till 50 måltider under den tid vi är här. Man visar upp sitt kort och får gå in i en stor matsal med "hål i väggen" där vi kan välja på allt från hamburgare och pommes till italienskt. Här finns alla tänkbara drickbara alternativ (ja, förutom alkoholhaltiga drycker förstås), allt från olika sorters cola till apelsinjuice och mjölk. Det finns en stor salladsbuffe som är riktigt fräsch, det finns desserter, glass, kaffe och så vidare. Tur att vi hittade till gymmet igår säger jag bara ;)

I dag har vi mest tagit det lugnt vi svenskar. Tog en promenad upp till baseballplanen och solade oss på läktaren och kikade på en baseballträning, snackade skit och bara njöt av värmen. Sedan blev det en promenad till "The Commons" där vi åt på stället jag beskrev ovan. Vi hann även med att besöka bokhandeln som, utöver all kurslitteratur, har alla tänkbara saker med UWF-loggor på; tröjor (som vi köpte idag), termosmuggar, mappar, muggar, babykläder och så vidare. Riktigt kul och annorlunda från hur vi har det i Sverige.

Tyvärr har jag råkat ut för datastrul så jag får ladda upp bilderna en annan dag!

//Cissi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar