torsdag 19 januari 2012

Kurslitteratur

Det finns en hel del skillnader på kurslitteraturfronten här i USA (i alla fall om man jämför UWF med Örebro). För det första har vi bara en bok per kurs här, vilket för mig har resulterat i fyra böcker, som jag ska använda terminen ut. Hemma i Sverige är det ju inte ovanligt med en 3-4 böcker per delkurs. För det andra finns det en bokhandel på campus här som säljer all kurslitteratur i både nya och begagnade upplagor. Det allra bästa tycker jag dock är att du till vissa kurser även kan hyra böckerna på terminsbasis. Igår hyrde jag till exempel en till min Principles of Mass Communications-lektion vilket jag sparade över 30 dollar på. När terminen är över lämnar du sen bara tillbaka dem and you are good to go!

Som internationella studenter hade vi även möjlighet att beställa kurslitteraturen online och skicka böckerna till internationella kontoret här innan vi anlände. Jag köpte dock alla mina böcker på campus eftersom jag ville se hur jag trivdes med alla kurser innan jag investerade i dyr litteratur.

//Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar