söndag 21 april 2013

Läsning och kultur


Nu börjar vi alla närma oss tentor, inlämningsdatum och hemresor. Precis som jag skrev förra veckan är det nu dags att bli goda studenter så vi har tillbringat ganska mycket tid på det juridiska biblioteket. Regnet har smattrat mot rutorna, vinden har tagit tag i allt som velat följa med och på något vis har det varit ganska mysigt att sitta inne med böcker och kaffe. För min del är det bara läsning som gäller nu, jag har inte så många lektioner kvar..

I torsdags kväll var det dags för ett studentevent i en vacker gammal teater. Musik, dans och teater, mat, bar och en massa studenter. När vi först kom in krälade en människa i trappen, jag funderade på om det var konst eller om det var någon i nöd. Det visade sig vara konst. Därefter blev saker bara konstigare. Men jag gillade det. Det var också ganska absurd plats att välja för så modern kultur, det gjorde det hela bara ännu roligare. Byggnaden kändes liksom mer som ett ställe för en bal. I vilket fall, bra uppträdanden och härlig stämning.

Därefter drog vi vidare till Roskilde Road Trip som har pågått i en vecka. Vi lyssnade på underbara Schultz and forever som verkligen var bra live. Liten lokal, liten scen och grymt bra musik. Det avslutade kvällen på bästa sätt!

I lördags hade vi middag, drink- och danskväll. Det var trångt och det var varmt på nattklubben men vi hade underbart kul! Idag var det dags att njuta av den sista solen på 5 dagar. Vi tog därför en långpromenad med longboarden. Longboards är inte bara bra att stå på, de är även finfina att sitta på ner för backar! 

Ikväll var det karaoke här på studentboendet. Jag blir verkligen imponerad av hur modiga vissa är som går upp och sjunger. Det är inte alltid bra, men de gör det ändå. Det är grymt tycker jag, ännu en bra kväll! För övrigt kämpar våren sig fram. Rhododendron har börjat blomma på vissa ställen och jag såg faktiskt maskrosor igår!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar