måndag 13 maj 2013

Nedräkning


Ännu en vecka har gått, och den har gått alldeles för fort. Jag har avslutat kursen American Law, nu är bara tentan kvar precis som i de andra ämnena. Jag har läst, organiserat anteckningar, artiklar och annat som kan vara bra att ha koll på. Jag försöker lägga allt fokus på skolan nu, läsa, läsa, läsa. Det går framåt. Vi har också fått nya regler för studentboendet, klubben och idrottshallen. Hela denna examensperiod känns så mycket mer seriös när till och med SIB som har hand om boende och idrottshallen faktiskt mailar alla och ber oss att vara tysta tidigare på kvällarna. Vi ska även visa mer respekt, de informerar om att idrottshallarna kommer vara stängda under vissa dagar OCH att klubben kommer stänga 45 min tidigare än under resten av terminen. Det är examensperiod…

Utanför fönstret blir gräs och träd allt grönare för var dag och det är så vackert!

I det senaste har de Tjeckiska studenterna varit mycket patriotiska och undervisat om deras land och placering på världskartan. Varför? Efter bomberna i Boston jagades två män från Tjetjenien men viss förvirring uppstod när Tjetjenien blandades ihop med Tjeckien. I vilket fall så har vi nu rett ut det hela. Vi firade det med en Tjeckisk fest!  Riktigt kul !

I lördags var det ”hej då” fest för oss erasmusstudenter som studerar juridik. Hej då. Ni ser hur det ser ut. Ni vet hur det låter. Hej då är oftast inte några ord som sägs utan känslor. Hm, jag vill inte säga hej då. Men allt gott har sitt slut och det är ju faktiskt inte slut riktigt än. Vi hade en jättehärlig kväll med bilder från terminen, dans, fest och prat. Det är konstigt och härligt på samma gång hur fort man kan skaffa så goda vänner, mina närmaste vänner här kommer vara mina vänner för resten av livet och vi har redan bokat flygbiljetter till Oktoberfesten i Tyskland. Innan dess ska vi förmodligen också åka till Köpenhamn och jag ska ha öppet hus i Sverige.  Om du får chansen, missa inte att åka på utbyte för du kommer ha så kul och träffa fantastiska människor!

Vi laddar nu med flaggor, visselpipor, champagne och energi för den 17:e maj! Ha det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar