torsdag 29 november 2012

Thanksgiving

En av de saker jag mest såg fram emot när jag visste att jag skulle till USA i 5 månader, var att få fira riktig Thanksgiving. Så när min rumskompis Sarah frågade mig om jag vill komma hem till henne var svaret självklart ja!
Jag, Sarah och hennes syster som pluggar här (ASU) flög i ca 2h till Livermore, en förort till San Fransisco.

Hennes familj påminner mycket om min egen och de fick mig verkligen att känna mig som hemma. I över fyra dagar har jag ätit god mat (!), druckit goda viner från staden, träffat fantastiska människor, spelat massa kortspel och vandrat över kullarna. Jag har även fått uppleva "black friday" vilket innebär total shopping-kaos då det är extrema rabatter på allt.. Jag klagar verkligen inte.

Nu har det kommit en tid då det inte är så långt kvar för mig tills jag ska åka hem. 21 dagar för att vara exakt. Det är ganska lång tid ändå, tre veckor. Men i relation till hur länge jag varit borta är det ingenting. Situationen gör att jag känner att det är riktigt kort tid kvar och stressar ihjäl mig över allt jag vill göra och "kanske jag borde börja packa väskorna nu"- samtidigt som det är lång tid kvar där jag bör försöka njuta av solen och värmen och ta det lugnt.

Vill lägga upp bilder men verkar inte finnas utrymme för det, hur som helst, får ni chansen att åka till USA- ta den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar