torsdag 9 februari 2012

Superbowl

I söndags var det så dags för årets (antar jag) sporthändelse här i USA, nämligen Superbowl. Vi var ett mysigt gäng utbytesstudenter som åkte till ett ställe i downtown som hette Buffalo Wild Wings och tittade på matchen på TV. Långbord, roligt sällskap och massa gott att äta - det kunde inte bli bättre! New England Patriots mötte New York Giants, men det är också det jag vet på grund av att jag är noll intresserad av sport. Men jag ville ändå uppleva matchen the American way och vi det var verkligen jättekul! Stället var smockat med folk, man fick klistermärken att sätta i ansiktet, alla skrattade, hejade och var glada (eller ledsna då, om deras lag förlorade).
Jag måste inflika här också att jag verkligen rekommenderar alla som ens går omkring och funderar på att åka som utbytesstudent att faktiskt ta chansen! Det är en once in a lifetime-oppurtunity som kommer att ge minnen för livet. Visst, de första dagarna här ville jag åka hem mer än något annat, men jag bestämde mig för att ta en dag i taget och nu, helt plötsligt, vill jag inte åka hem istället. Livet som utbytesstudent är helt otroligt; det händer något nytt och spännande mest varenda dag och du lär känna så otroligt många nya vänner från världens alla hörn. Ni får jättegärna höra av er om ni undrar över något, jag  svarar jättegärna om det är något jag kan hjälpa till med!

Ha det fint!

//Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar