måndag 2 september 2013

Singapore!

Hej! 

Jag heter Martina och läser programmet Offentlig förvaltning och ledning vid Örebro universitet. Jag är nu inne på det sista av mina tre år. Inom mitt program finns en valbar termin som man kan spendera på lite olika sätt, exempelvis finns det möjlighet att läsa en extra kurs, praktisera någonstans eller, som jag har valt, att åka iväg på utbytesstudier! Jag sökte till en skola här i Singapore som heter Nanyang Technological University. Universitetet är rankat det 47:e bästa universitetet i världen av QS, detta var en utav anledningarna till att jag sökte hit (och värmen förstås). Jag har nu spenderat ca en månad i Singapore och jag trivs jättebra!

Kurserna har nu börjat dra igång på riktigt, tempot verkar lagom högt, jag läser fyra kurser parallellt. Jag bor på campusområdet vilket fungerar jättebra, området är ganska stort men det går gratis bussar till och från allt. Campus är uppdelat i olika "Halls" (typ korridorer) som oftast har delade duschar och toaletter. Jag delar ett 15 kvm stort rum med en kanadensisk utbytesstudent.


Här kommer lite bilder från min första månad i Singapore!



 Bild från campus


 Sentosa Island, en ö precis söder om Singapore 


 Fyrverkerier i Marina Bay på Singapores nationaldag


Jag och två utbytesstudenter, även dem från Örebro universitet!


Mitt rum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar