måndag 23 september 2013

Formula 1 Singapore Grand Prix!

I helgen har vi varit på F1 här i stan. Det var verkligen en jättehäftig upplevelse trots att jag inte är så intresserad av motorsport. Det har varit extra mycket liv här i Singapore dessa dagar med massor av besökare från hela världen. Tydligen hade bland annat David Beckham och Justin Bieber efterfestat på en av klubbarna här, det var ju synd att vi missade dem! Det är ofta olika event i stan och det är något jag verkligen gillar med Singapore! Det är ett globalt land, invånare med olika ursprung och massor av utbytesstudenter, väldigt många är från Sverige. Bara på här på NTU är vi över 100 stycken, Sverige är faktiskt det land som har flest utbytesstudenter här på skolan!

Skolan har verkligen dragit igång, jag har haft ett par mindre prov i form av "quiz" och "problem sets" och en presentation, snart ska jag även vara färdig med den första uppsatsen i en av mina kurser. Lärarna är väldigt kompetenta och de lokala studenterna är mycket hjälpsamma och engagerade.

Singapore ligger geografiskt bra till om man vill resa runt. Jag och några vänner har bokat resa till Hong Kong och nästa vecka har vi lov, då bär det av till Bali! Här kommer några bilder från helgens F1!



Det har varit en riktigt varm helg! Temperaturen i Singapore ligger nästan alltid runt 30 grader men vissa dagar stiger temperaturen en bra bit över 30-strecket. Här svalkar vi oss med en kall öl!



Marina Bay Sands at night!


The Killers avslutade lördagskvällen med en konsert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar