tisdag 24 september 2013

Senaste nytt från Coventry

Hej alla!

Nu har också jag, Lucy, hittat till Coventry. Jag anlände i Söndags efter att firat min systers födelsedag under lördagskvällen, en snäll pojkvän skjutsade mig till Arlanda där flyget gick 06.30 (ja, jag var dödstrött). Hade, trots pappas förmanade ord packat alldeles för mycket och hade två fruktansvärda resväskor att släpa på. Det var sådär. Väl framme kom Johanna och mötte mig utanför vårt hus. Vi bor i Priory Hall som är ett gigantiskt studentboende (ca 500 rum) på campus. Vi har haft extrem tur och fått nyrenoverade rum. Det är dock delad dusch och delade toaletter som inte är nyrenoverade någonstans... Nog om det. I vår hyra ingår frulle och middag 5 dagar i veckan, det är mycket bacon, pommes och körvar - gött men inte särskild fint för hjärtat. Maten kan kanske vägas upp av att det också ingår ett gymkort? Coventry university har ett hyffsat stort samlat campus och de tar väl hand om sina utbytesstudenter (1 shot för 10 kr...) med olika aktiviteter etc. Vi har försökt välja lite kurser, det är lite krångligt då man själv måste se till att scheman inte krockar, men det verkar luta mot English language in use, Criminal law och The English legal system. Sammanfattningsvis så har vi det än så länge mycket bra, blev en snabb uppdatering då vi ska kila iväg mot Jelly Baby Party - någonslags hoppborg inne på en klubb, true story. Ska nog gå bra, ev. lite orolig över Johanna då hon stukade foten i lördags.

Hade gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar