lördag 27 oktober 2012

Weekend in Brussels


Efter att inte haft någon direkt fritid på ungefär en månad av olika anledningar, så har jag nu tagit mig iväg till Bryssel. Måste säga att det är en fascinerande stad, fina byggnader, mycket att utforska och goda våfflor...


Är just nu och laddar upp mig på hotellet för att ikväll prova på nattlivet här i stan. Det ska tydligen finnas någon ölbar nere i centrum som ska vara känt för att ha extremt mycket ölsorter och det ser jag verkligen fram emot. Får se om det kommer upp något här därifrån!? Ska även möta upp lite nya och gamla vänner från The European Law Students' Association (ELSA) ikväll, vilket alltid är oerhört kul och för er som inte vet vilka det är. Kolla upp det ;) Ett fantastiskt nätverk, där man lär känna andra juridikstuderande från hela Europa och de aldrig sena på att möta upp för en kaffe eller öl.

Jag vill även passa på att tacka Örebro Universitet och Université de Liège som på ett mycket föredömligt sätt ordnade så att jag kunde skriva en omtenta i Belgien istället för att behöva åka tillbaka till Sverige för att skriva den. Vilket visar på hur ett modernt och progressivt universitet ska fungera. Samt för att jag fick denna möjlighet att åka iväg!


                                                                   Hälsningar från Bryssel
                                                                      Fredrik Johansen

3 kommentarer:

  1. Hej Fredrik!
    Det är roligt att följa någon annans utbytestermin än sin egen!
    Ville bara meddela dig om att jag också besökt en av dessa mytomspunna ölbarer i Bryssel, och jag kan starkt rekommendera ananasöl eller klassikern Kriek! men håll dig borta från bananölen... den var ingen hit enligt min mening! /Lena, bloggaren från Marseille

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Ja Kriek har blivit en personlig favorit här. Jag ska även ta och prova den där ananasölen nästa gång jag åker till Bryssel. Måste ditt fler gånger, en härlig stad! Kul att följa dig också! / Fredrik

    SvaraRadera
  3. Hej Fredrik!
    Kul att läsa din blogg och se att du kommit igång med både studierna och livet. Nästa gång du är i Bryssel, ät en våffla för mig med! Och du måste också se till att hitta en riktigt bra fritteria och käka des frites et mayo. Låter för en svensk helt konstigt, men jag kan lova att det är riktigt bra:-)
    Ha det fortsatt bra i Liège!
    Hälsar
    Ulrika på Int'l Office, ÖU

    SvaraRadera