torsdag 18 oktober 2012

Låt oss tala om vädret...

Hej alla glada Örebro-bor!

Ursäkta mitt fattiga uppdaterande men för närvarande tänker, andas, pratar och drömmer jag plugg och hinner därmed enbart uppdatera min privata blogg de få minuterna jag har över till "privat surfande".

På grund av att alla mina tankar kretsar kring pluggande så har jag just nu ingen annan kapacitet över till att komma på något bra ämne för denna blogg. Därför tänkte jag att vi kan tala om vädret!

Jag har hört att det är vinterjacksväder på vissa ställen i Sverige redan. Jag lider med er!
Jag kan däremot skryta med att vi fortfarande har det soligt och relativt gött här.
DOCK är det helt sanslöst blåsigt och så kallade mistraler ("A strong, cold and usually dry regional wind in France" enligt allas vår älskade Wikipediakommer in över oss lite titt som tätt vilket gör att det blåser från alla riktningar samtidigt. I söndags kom det till och med en tornado till Marseille. Jag satt dock inomhus och pluggade heela dagen så jag märkte ingenting av den, men jag hittade en massa youtubeklipp på dess framfart som jag tänkte delge här.
Det var ett flertal människor som skadades men ingen som omkom, lyckligtvis.
Men det var ändå väldigt läskigt! Sådant här är jag inte van vid på Närkeslätten. Den enda vind man kan råka ut för där är ju den alldeles förförligt äckliga pappersbruksstanken från Olshammar som ibland sorgligt nog kommer indragandes över oss...

Nåväl. Här kommer ett klipp av söndagens Marseille-tornado:




Detta var allt jag hade tid för idag tyvärr,
men ställ gärna frågor eller föreslå bloggämnen här i kommentarsfältet så ska jag försöka svara och skriva så gott jag kan med hjälp av all den expertis jag sitter på...

Au revoir et bonne soirée!

/Lena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar