söndag 11 december 2011

Vad Sebbe pluggar del 4

Sådär ja, fjärde och sista ämnet. Detta kommer även vara mitt sista inlägg innan hemrese-inlägget. Om mindre än en vecka så är jag tillbaka i Sverige. Blandade känslor men är väldigt sugen på att komma hem, känner mig redo för det.

I alla fall, den sista kursen jag hade var Negotiations (förhandling) och det är precis vad det låter. Det var absolut min favoritkurs. Hade otroligt roligt, en sjukt inspirerande professor (faktiskt egentligen inte en professor men skriver så för enkelhetens skull) och lärde mig jättemycket. Jag känner att jag efter denna kurs är bättre på att förhandla när det kommer till "intressebaserade förhandlingar". Kursen avslutades med en uppsats som var både roligare och gick betydligt snabbare än vad jag trodde att den skulle göra. Fick snarare kapa sidor än att ordbajsa. Jag rekommenderar ALLA som vill plugga juridik i Kanada på UNB att ta denna kurs, ni kommer inte att ångra er. Skulle skriva hur mycket som helst hur mycket jag uppskattade denna kurs men det får räcka så.

Kommande vecka består av en tenta på tisdag (Miljörätt) och en på torsdag (Immaterialrätt). Jag känner mig oväntat lugn och de dagar som är kvar kommer jag göra det jag kan för att få ett så bra resultat som möjligt. Wish me luck!

//Sebastian

1 kommentar:

  1. Hej! Jag heter Emma och är skribent för Lösnummer, Örebrostudenternas tidning. Jag undrar om du kanske skulle vilja vara med i en intervju om dina utlandsstudier? Hör gärna av dig till min mejl; emma.carlsson@losnummer.se

    Tack på förhand! // Emma

    SvaraRadera