torsdag 15 december 2011

Sista inlägget för mig

SÅDÄR!
Nu är HT-11 slut för min del, kom precis tillbaka från min sista tenta. Intellectual property var det och det ska väl ha gått vägen får man hoppas.
I alla fall, imorgon lämnar jag Kanada. Åker från UNB och McLeod House ca kl 8.30. Delar taxi med två andra som också ska ta sig iväg. Den ena hem, den andra till Hawaii (lyx). Kommer att landa kl 07.30 lokal tid i Sverige efter ca 15 timmars resa. Trött men lycklig.

Så vad gör man en kväll som denna?
Först och främst ska jag gå runt och knacka dörr och säga hej då till en hel del personer. Delade känslor, har träffat otroligt många trevliga människor här. Vissa kommer jag säkert ha kontakt med (med tanke på att det är 8 andra svenskar t.ex) men vissa kommer jag säkert aldrig mer höra något ifrån. Lite hemskt att tänka på men that's life som utbytesstudent. Senare har jag lovat att gå med på en Kareoke-night, blir första och sista gången i Kanada men det blir inte allt för sent för jag måste orka upp imorgon.

Även om jag tycker att det ska bli sjukt skönt att komma hem så är jag såhär i slutet i alla fall sjukt nöjd över att jag gjorde den här resan. Extra tack till alla som vart med på resan (både på riktigt och följt mig via bloggen), och till Örebro Universitet som gör utbyte möjligt. Lite fjäsk (hehe) men det är sant så why not.

Jag rekommenderar verkligen folk att åka på utbyte. Även om just studierna kanske inte är det mest tillfredsställande så är det en upplevelse och en väldigt bra erfarenhet.

Detta är då alltså det sista inlägget jag gör på denna blogg. Tack igen till er som läst, det har varit skoj att skriva och jag hoppas att ni läsare har fått ut någon av det också. Ta vara!

//Sebastian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar