torsdag 1 december 2011

Hjälp en utbytesstudent!

Rubriken kanske mer låter som att jag behöver hjälp och jo, lite avlastning eller tips mot separationsångest skulle ju inte skada. Men i det här lilla inlägget är det inte mig själv jag fokuserar på utan alla fina människor som väntar på att få komma till vårt universitet, vår stad och vårt land i vår. Alla som sitter i sina egna länder just nu med förhoppningar och förväntningar på en egen utbytestermin i Sverige. Jag tänkte mest tipsa om att ni kan göra en enorm skillnad för dem genom att anmäla er som faddrar hos ESN! Idag är sista anmälningsdagen, men än finns det ju många timmar kvar på dygnet i Sverige.

Jag var själv fadder för utbytesstudenter hela förra läsåret och måste säga att det är en jättebra erfarenhet. Förutom att det ger dig meritpoäng inför egna utbytesstudier och att du får träna på engelskan (eller något annat språk om du har sådana kunskaper) så träffar man också massa trevliga människor från jordens alla hörn. Och nu vet jag dessutom själv hur betydelsefullt det är att ha någon redan i början som kan berätta hur allt fungerar, saker och ting är ju väldigt annorlunda i olika delar av världen. Så, ta chansen att få en extra rolig vårtermin genom att anmäla er som faddrar hos ESN idag! Det tänker jag göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar