onsdag 14 december 2011

Att avsluta ett liv

Rubriken låter ju väldigt drastisk men riktigt så farligt är det inte. Jag är mitt uppe i den delen av utbytesstudierna som jag hatar, som gör att jag funderar på om utbytesstudier verkligen är en bra idé eller bara ett sätt att plåga sig själv lite. Innerst inne vet jag ju dock att det på något sätt är bra att jag känner som jag gör eftersom det betyder att jag har haft en fantastisk tid och träffat väldigt många underbara människor. Och att de är utspridda över hela världen betyder ju bara mer chans till resor, vilket aldrig är fel!
Det är mycket som ska ordnas när man packar ihop och avslutar ett liv på andra sidan jorden. Lite som att flytta från en bostad till en annan men ändå mycket mer. Det ska jagas uppgifter på att man lämnat tillbaka allt man inte lånat, reserveras bussar för avfärd, bokas tid för rumsinspektion och säljas cyklar. Min fina cykel är inte längre min och bara en sådan sak är ju tråkig.


Det viktigaste av allt är ändå att komma ihåg alla minnen och hur bra man har haft det. Vilket privilegium det är att få åka iväg så här och träffa så otroligt många fantastiska människor. Och man ska aldrig glömma att "it's never a goodbye, it's a see you" för man vet aldrig vad som händer i framtiden och kanske träffar man även dem som man inte tänkte sig att träffa igen. 
Nu ska jag göra mig redo och stänga igen resväskan. Om drygt en timme sätter jag mig på bussen mot flygplatsen för en veckas semester i Taiwan. 

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar