onsdag 7 december 2011

I Kitkat-land

Japan är ju känt för att ha väldigt många olika, underliga smaker av Kitkat och på senaste tiden har jag verkligen gått in för Kitkat-hunting. Ser jag en ny smak så köper jag den, Undrar bara hur mycket Kitkat man kan få plats med i en resväska?! Det är väl den största oron/funderingen just nu. Inte just hur många Kitkat man får plats med, utan om jag lyckas få ner hela mitt liv i resväskan eller inte. Särskilt med tanke på att den var smockfull när jag kom hit. Det blir nog att slänga en hel del, men det är ju skönt med en utrensning av garderoben också. Och om jag känner mig själv rätt lär den bli påfylld rätt snart, om en vecka åker jag nämligen till Taiwan för en veckas semester innan det bär av hem till Sverige igen. Det gäller att passa på när man är så nära och efter en hektisk, men samtidigt fantastisk termin är vi väl värda semester!



 Nu börjar det förresten kännas ordentligt att terminen snart är över. Idag har vi våra sista japanska-lektioner och jag tror att även våra lärare tyckte det var sorgligt. Till exempel hade vår lärare för den muntliga kursen valt "Don't leave" som exempel för någon av all vår grammatik. Lärarna är verkligen något jag kommer att sakna härifrån Kansai Gaidai, de har varit fantastiska. Alla är engagerade i sitt ämne och vill elevernas bästa, toppenbra helt enkelt.


För att ta vara på tiden som är kvar här på bästa sätt blir det lite extra utflykter den här veckan. I söndags var vi och gjorde de här fina sötsakerna i Kyoto. Det var mycket trevligt, särskilt för en som haft drömmar om att bli konditor. Nu blir det tillbaka till pluggandet, sista rycket innan finals!

/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar